Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie Wydziału Instrumentalno – Pedagogicznego w Białymstoku Kierunku Wychowanie Muzyczne w klasie dyrygowania prof. Violetty Bieleckiej (2000) oraz Kierunku Wokalistyka w klasie śpiewu solowego prof. Cezarego Szyfmana (2009). Oba kierunki ukończyła z wyróżnieniem. W latach 2000 – 2002 była słuchaczką Podyplomowego Studium Chórmistrzowskiego przy Akademii Muzycznejim. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, które również ukończyła z wyróżnieniem. W roku akademickim 2002/2003 była asystentką w klasie emisji głosu na tymże Studium. W latach 2003 - 2009 pracowała jako asystent w klasie dyrygowania w swojej macierzystej uczelni, w chwili obecnej jest asystentem w klasie śpiewu solowego. Od 2006 roku jest zatrudniona w Chórze Opery i Filharmonii Podlaskiej, z którym koncertuje w kraju i zagranicą wykonując partie chóralne jak i solowe. Pełni również funkcję korepetytora. W latach 2001 - 2006 prowadziła założony przez siebie Chór Kameralny „Ichos”, który działał przy Centrum Kultury Prawosławnej. Zespół specjalizował się w wykonawstwie muzyki cerkiewnej, zwłaszcza kompozytorów rosyjskich XVIII i XIX wieku. Marta Wróblewska prowadzi ożywioną działalność solistyczną. Ma w swoim dorobku ponad 40 utworów kantatowo – oratoryjnych (m.in. Magnificat D - dur i Pasja wg Św. Jana J. S. Bacha, Requiem i Vesperae solennes de Confessore W. A. Mozarta, Mała Msza Uroczysta G. Rossiniego, Magnificat J. Ruttera), a także partie operowe: Belindy z opery „Dydona i Eneasz” H. Purcell’a, Zuzi z opery „Verbum Nobile” i Zosi z opery „Flis” S. Moniuszki, którą to debiutowała w maju 2009 roku na deskach Teatru Dramatycznego w Białymstoku. Od wielu lat, jako solistka i śpiewak - kameralista związana jest z zespołami specjalizującymi się w wykonawstwie muzyki dawnej: orkiestrą barokową Concerto Polacco, Ars Nova, Mercurius, a także z zespołami wokalnymi: Subtilior Ensemble, z którym zdobyła Nagrodę dla najlepszego wykonawcy XIV Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie (2004), Camerata Podlaska, Bornus Consort. Przez wiele lat była członkiem nieistniejących już chórów: Cantica Cantamus i Sine Nomine. Od 1999 roku współtworzy także Oktet Wokalny Gaudium. Występowała z wieloma zespołami orkiestrowymi: m.in.: orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej, Łomżyńską Orkiestrą Kameralną, Sinfonia Viva, Capella Bydgostiensis. Wiele koncertów zostało zarejestrowanych przez polskie rozgłośnie radiowe. Nagrała program dla TV Białystok Moja Muzyka (1998). Ma na swoim koncie również nagrania płyt kompaktowych, które niejednokrotnie były nominowane do nagrody Fryderyka, m.in. Mszę Legnicką S. Moryto (2005), płyta z muzyką ze Zbiorów Jasnogórskich, płytę z utworami Z. Stojowskiego – Kantata Modlitwa za Polskę, która w lutym 2009 została wyróżniona przez brytyjski magazyn Gramophone. Natomiast płyta Pieśni Kurpiowskie Szymanowski Górecki Moryto nagrana przez Chór Opery i Filharmonii Podlaskiej, na której to wykonuje partie solowe została ukoronowana Nagrodą Fryderyk 2009 w kategorii Fonograficzny Debiut Roku. W roku 2005 otrzymała Puchar Rektora Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie jako laureatka I miejsca VI Konkursu Moniuszkowskiego Pieśń Wieczorna. W lutym 2006 roku brała udział w IV Forum Muzyka Dawna na AMFC gdzie pracowała pod kierunkiem Agaty Sapiechy i Simona Standage’a. Umiejętności wokalne doskonaliła także na kursach prowadzonych przez: prof. Jerzego Artysza, prof. Kazimierza Pustelaka, prof. Leonarda Andrzeja Mroza, Urszulę Kryger i Olgę Pasiecznik.

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Białymstoku kierunku instrumentalno pedagogicznego, specjalność pedagogika instrumentalna-flet poprzeczny oraz kierunku edukacja artystyczna, specjalność muzyka kościelna. Jest organistą w Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, gdzie również prowadzi chór. Członek zespołu uwielbienia OdNowa. Szczęśliwy Mąż i Ojciec.